הרוטינה של ה"התכוונות לבריאות ושקט נפשי" נותנת הרבה כוח וביטחון פנימי, ההתכוונות בפני עצמה לשעה מסוימת יום-יום, באווירה מסוימת (כגון: נר, מוסיקה, חדר שקט) היא סוג של הכרזה שנותנת גם את כוח וגם את המסגרת להלכה למעשה.
באימון ישנו נסיון להפנים את הכלים והתובנות שמקבלים בשיעור יוגה קבוצתי. ההתנסות ברצף של אימון כחל יום מחדש מפתח מנגנון של יכולת התבוננות על עצמינו על ציר של שינויים מתמיד. זו ההזדמנות להיפגש עם התכנים שעולים מהגוף ומהרגשות כל יום מחדש.
האימון נותן את המרחב והקרקע לדברים לעלות, וזהו גם מקום לעיבוד של התכנים (מה שמוגדר בסנסקריט כ" טאפאס". Tapas- ( בעירה פנימית נפשית או פסיכולוגית. כל אימון או אורח חיים שמוביל לשריפת אי הטוהר הפסיכולוגי הוא טאפאס. / סוואמי ונקטסאננדה).
באימון אנחנו מקבלים פרספקטיבה אחרת על חיי היום יום שלנו, וברגע שאנו משנים את נקודת המבט, אנחנו יכולים לשנות גם את האופן שבו אנו מגיבים לכל סיטואציה. יש לנו הזדמנות יום יומית לחוות מצב של התהוות וטרנספורמציה!
כמו כשבונים בית, נדרשת בהתחלה השקעה, התכוונות ומאמץ, כך גם בניית אימון יוגה בבית דורשת בהתחלה את ההתכוונות וההתמדה, החיפוש והזמן. אך מהר מאוד אמון היוגה הופך להיות מקום אליו אנחנו חוזרים כדי להרפות, לנקות את שדה התודעה מהעודף הרגשי והמנטאלי שיוצר אי שקט במערכת וכמובן מהעודף הפיזי שיוצר מתח. היוגה הופכת לאי של שקט בתוך סערת החיים, ממש כמו בית אליו חוזרים כל פעם מחדש כדי לנוח ולהטען בכוחות חדשים ולהתחבר חזרה למרכז שלנו.
בסופו של דבר אנחנו מתחילים להפוך את היוגה מטכניקה של נשימה ותנוחות למרחב של למידה. בתרגול לבד יש אפשרות לחפש קצב אישי, המאפשר הפנמה של מה שנלמד בשיעורי יוגה. זה יוצר דיאלוג יותר פורה עם המורה, עם ספרות היוגה וקירבה הולכת וגדלה ליוגה, וכך למעשה לעצמינו.
עקרון החיבור, בפשטות, מדבר על כך שהכל אחד. הגוף פועל כיחידה אחת. כל החלקים פועלים בהרמוניה כמערכת אחת. כאשר הגוף פועל בהרמוניה עם כל מה שמסביבו, בלתי נפרד ממנו.
בגוף האדם מורכבת מערכת זו מאיברי השלד והשרירים השונים העותפים אותו, המוציאים לפועל את "כוונת" המערכת, הן מבחינה השרדותית והן מבחינה יצירתית ומאיברים פנימיים, המווסתים את פעולת המערכת, הן מבחינת הפקת האנרגיה והן מבחינת ההגנה עליה, כלומר -שימור שיווי המשקל הפנימי למרות שינויים חיצוניים עד גבול מסויים. כמו בכל מערכת שלמה יש גם כאן חוקיות מסויימת, ויחסי גומלין מסויימים שחייבים להשמר על מנת לשמור על איזון ותיפקוד תקין במערכת.
ילדים מתוחים ולחוצים? באמת?
למרות שקשה להאמין - זו האמת. ילדים רבים בגיל בית הספר נמצאים תחת לחץ רב. להצליח בלימודים ובפעילויות הרבות אחרי שעות הלימודים, להתנהג "טוב", להתקבל בחברה, להראות באופן מסוים... יש כל כך הרבה פעילויות בלו"ז היומי של הילד, כל כך הרבה לזכור ולהספיק, עד שהילדים זקוקים למזכירה (בדרך כלל אמא) כדי לעקוב אחרי המחויבויות השבועיות שלהם. האלימות בין ילדים הולכת וגוברת. הילדים מוצפים באינפורמציה, גירויים ופרסומות מאמצעי התקשורת השונים כמעט ללא בקרה. קצב החיים שלנו מהיר מאוד ואורח החיים תחרותי והישגי. הילדים מבלים יותר זמן בישיבה מול המחשב והטלויזיה או מאחורי שולחן בזמן לימודים או הכנת שיעורי בית ופחות זמן בפעילות פיזית. כל זאת מקשה על הילדים להירגע, לנוח, לשחק, ללמוד ביעילות ואף מאתגר את הבריאות שלהם.
קרא עוד...המפגש הראשון שלי עם יוגה היה בגיל 15. אני מניחה שמקור המשיכה ליוגה מבחינתי היה שילוב של חיפוש רוחני, שהתחיל בגיל צעיר וצורך לטפל בבעיות גב . אז עוד לא הבנתי לעומק מה זאת יוגה, אבל משהו בשיעורים הראשונים ההם נגע עמוק ללבי וכיוון את המשך החיפוש.
בגיל 20 הוביל אותי החיפוש להודו, שם המשכתי ללמוד יוגה ושם גם נפגשתי עם מדיטציית הויפאסנה. ככל שישבתי, היה לי ברור שהישיבה (מדיטציה) הינה חלק מהותי ובלתי נפרד מהדרך הזאת שנקראת יוגה.
קרא עוד...
מתאים לי לנסות יוגהטלפון: 050-6930827מייל: כתובת דוא"ל זו מוגנת מפני spambots, יש לאפשר JavaScript על-מנת לראות את הכתובת
|